חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דף הבית » חרבות ברזל » “חרבות ברזל” – ריכוז עדכונים נכון ל22.10.23
חדשות האתר

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיון מאמרים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

“חרבות ברזל” – ריכוז עדכונים נכון ל22.10.23

זכויות עובדים

דמי אבטלה לעובדים הנמצאים בחופשה ללא תשלום

עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) ביוזמת המעסיק למשך 30 ימים קלנדריים לפחות, זכאים לדמי אבטלה, בהתאם לשאר תנאי הזכאות.

  • אם נותרו לזכות העובד ימי חופשה, הוא לא יקבל תשלום עבור ימי האבטלה הראשונים, בהתאם למספר ימי החופשה שנותרו לזכותו לפני שיצא לחל"ת.
קרא עוד Read Less
משרד העבודה משיק מוקד זכויות עובדים בחירום לציבור הרחב 3080*

המוקד הוקם כדי לתת מענה בנושאים שונים, על פי מצב המלחמה והמצב המיוחד שהוכרז בעורף.

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

בעקבות המלחמה, שר העבודה ,יואב בן צור, הנחה להקים מוקד ייעודי שייתן מענה בזמן חירום לעובדים במשק. המוקד הוקם מידית כדי לתת מענה בנושאים שונים, על פי מצב המלחמה והמצב המיוחד שהוכרז בעורף. המוקד פועל בימים א׳-ה׳ בין השעות 17:00-09:00 ומאייש עובדים ועורכי דין מתחום דיני העבודה במשרד העבודה, שיענו על שאלות, כאשר המענה אינו מחליף יעוץ משפטי פרטני.

שר העבודה יואב בן צור: ״לאחר עבודת מטה יסודית עם כלל גורמי המקצוע, משרד העבודה ערוך ומוכן לכלל האתגרים הניצבים בפנינו בעקבות המלחמה. מוקד החירום שהקמנו, יעניק את המידע הדרוש לכל העובדים במשק. בשעה זו שמעסיקים ועובדים נושאים אלינו את עיניהם, חובתנו להיות סלע איתן שמנווט את המשק הישראלי ברגישות ובאחריות״.

מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן: ״תפקידנו לתת מענה לעובדים בשגרה ובחירום ולשמור על המשק בפעילות נדרשת. אני מודה לעובדי המשרד שהתגייסו למשימה כדי לתת מענה עבורכם האזרחים.  בשבוע האחרון אנו מעמידים כלים מגוונים לרשות הציבור ובין היתר, מפגשים וירטואליים עם אלפי עובדים ומעסיקים כדי לתת ודאות בימים אלו. אנו מזמינים את הציבור ליצור עמנו קשר״.

קרא עוד Read Less
חרבות ברזל: שאלות ותשובות בנושא זכויות עובדים

עקב המצב המיוחד שהוכרז בעורף, הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, מרכזת את המידע החיוני הנדרש בנושא זכויות עובדים.

  • נדגיש כי בכל הקשור לנושא התייצבות לעבודה יש להישמע להוראות פיקוד העורף לפי אזור המגורים.
  • התשובות שלהלן מתבססות על הסכמים, כפי שנקבעו בעבר – בסמוך לסיום תקופות החרום והוראות חוק הגנה על עובדים בשעת חירום וחוק שירות עבודה בשעת חירום.


האם עובדים הנעדרים מהעבודה בשל המלחמה יהיו זכאים לפיצוי בגין היעדרותם?
קביעת הפיצוי וגובהו בעתות ואזורי הלחימה נבחן ומוכרע בדיעבד בדרך כלל בתום התקופה של הכרזה על מצב מיוחד בעורף.
דוגמאות בהן חלה חובת תשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם:
בהסכמים והסדרים שגובשו בתקופות לחימה בעבר נקבע כי תושבי יישובים שהיו באזור המוכרז שנעדרו מהעבודה או לא ביצעו את העבודה בימים שבהם היו מקום עבודתו או מקום מגוריו באזור ההכרזה על מצב המיוחד בעורף , יהיו זכאי לשכר ממעסיקם.
למשל, בעניין זה ראו צו הרחבה בעניין הסכם קיבוצי מבצע שומר החומות מיום 21.12.2021, צו הרחבה הסכם קיבוצי בעקבות מבצע עמוד ענן, צו הרחבה להסכם פיצוי לעובדים במבצע צוק איתן וכד', שם חויבו המעסיקים בדיעבד לשלם שכר לעובדים, שנעדרו מהעבודה בשל הנחיות כוחות הביטחון שלא להגיע למקום העבודה.
כך גם ניתן פיצוי בתקופות הלחימה בבעלות השחר, עופרת יצוקה, בעמוד ענן ובצוק איתן, בכפוף לתנאים, שנקבעו בהסכמים קיבוציים וצווי הרחבה.

עובדים שלכאורה זכאים לפיצוי לפי הסכם, למי יפנו בבוא העת לקבלו?
פיצוי המעסיקים על תשלום השכר יתקבל (בכפוף להסכמות), בעקבות תביעות שיגישו לאוצר, כפי שנקבע בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) נזק מלחמה ונזק עקיף (הוראת שעה) התשס"ט 2009. בעבר נקבע בהסכמים קיבוציים שהוסכמו בין העובדים, המעסיקים והממשלה כי המעסיק, שמקום עבודתו היה סגור על פי הוראות פיקוד העורף, ישלם לעובדיו את שכרם הרגיל ויוכל לקבל שיפוי בהתאם להסדרים שנקבעו בחוק מס רכוש וקרן פיצויים.
על אף האמור, יובהר כי נכון למועד זה, לא קיים הסכם עדיין ביחס למבצע "חרבות ברזל", ועל כן רק בחתימת הסכם קיבוצי, תקום לעובדים זכאות לפיצוי שמקום עבודתם היה סגור בהוראת פיקוד העורף.

האם ניתן לממש ימי חופשה בעת הלחימה?
עובד הנעדר מהעבודה בנסיבות האמורות, יכול בהסכמה עם המעסיק לממש ימי חופשה, ככל שעומדים לרשותו.

במידה שבמפעל יש חדר ממוגן, והעובדים בכל זאת לא מגיעים לעבודה?
ככלל, עובדים מוגנים מפיטורים, רק אם הוראות פיקוד העורף אוסרות עליהם להגיע למקום העבודה. במקרים שבהם לא ברור לעובדים אם מקום העבודה מוגן או לא, ניתן לפנות לפיקוד העורף ולברר את ההנחיות. אם על פי פיקוד העורף המפעל נחשב מוגן – אי הגעה למקום העבודה היא על אחריות העובדים.

האם המעסיק יכול לבקש מהעובדים, שנבצר מהם להגיע פיזית למקום העבודה, לעבוד מרחוק בשל מצב החירום?
כן. ההחלטה על עבודה מרחוק נתונה לשיקול דעתו של המעסיק, אלא אם נקבע אחרת בהסכם האישי או הקיבוצי החל על המעסיק.

האם העובדים יכולים לדרוש לעבוד מרחוק?
כאמור, ההחלטה בדבר עבודה מרחוק היא חלק מהזכות הניהולית של המעסיק. אולם על המעסיק לשקול בתום לב ובאופן ענייני את בקשתו של העובד לעבוד מהבית נוכח הנסיבות הקיימות.

האם עובדים שנעדרו מעבודתם זכאים לפיצוי בשל ההכרח להישאר עם ילדיהם בבית בשל סגירת מוסדות הלימוד עקב המצב הביטחוני?
בעבר, בעקבות הסכמים קיבוצים בין ארגוני המעסיקים והעובדים שהורחבו בצו בידי שר העבודה על כלל העובדים ותקנות מס רכוש עובדים שנאלצו להישאר בבית ולשמור על ילדם (עד גיל 14) בעקבות הודעות פיקוד העורף קבלו תשלום שכרם כאילו עבדו.
אנו מצויים בעת לחימה וכאמור הנושא יוסדר בדיעבד, כפי שנעשה בעבר.

האם ניתן להעדר בשל טיפול וחשש על ילדי העובד?
בנוסף, בהתאם לחוק הגנה על עובדים בשעת חירום, חל איסור על מעסיק לפטר עובד שנשאר להשגיח על ילד עד גיל 14 או על ילד עם צרכים מיוחדים עד גיל 21, מפאת סגירת מסגרת חינוכית, בשל הוראה שניתנה עקב מצב מיוחד בעורף, וזאת בכפוף לאחד מאלה:
הורה עצמאי או שהילד נמצא בחזקתו הבלעדית
שיש לו בן זוג אשר נבצר ממנו להשאר בבית השגיח על הילד.

האם ניתן להעדר מהעבודה במקום בו יש סידור להשגחה על הילד?
במקרה שמקום העבודה של העובד או בת\ן זוגו סיפקו סידור נאות להשגחה על הילד, העובד לא יוכל להעדר מהעבודה ולא תקום לו ההגנה מפני פיטורים. ככל שעובד פוטר בניגוד לחוק, המעסיק חשוף לענישה פלילית והעובד אף רשאי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה בשל פיטורים שלא כדין ועל המעסיק יהיה הנטל להוכיח כי הפיטורים היו כדין. בעבר עובדים שנאלצו להישאר בבית ולשמור על ילדיהם בעקבות הודעות פיקוד העורף קיבלו בעבר פיצוי על כך.

הורים לילדים בני 15 ומעלה שנשארו עמם בבית ולא עבדו, האם זכאים לפיצוי?
לא. בעבר הפיצוי ניתן להורים לילדים עד 14. הגדרת ילד נקבעה בחוק ההגנה על עובדים לשעת חרום תשס"ו 2006.

אם מקום העבודה עובד כרגיל אך העובדים חוששים להגיע לעבודה. האם יהיו זכאים לשכר?
.מעסיק אינו מחויב לשלם שכר לעובד שלא הגיע לעבודה, במצב שלא נאסר להגיע אליה לפי הנחיות פיקוד העורף. על כן,  מעסיק יכול לדרוש מעובד להגיע למקום העבודה, למעט אם הוראות פיקוד העורף הנחו אחרת במפורש. עם זאת, עובד ומעסיק יכולים להסכים על היעדרות של העובד, בהתאם לימי החופשה שעומדים לרשותו או להסכים כי העבודה תבוצע מרחוק, ככל שהדבר הוסכם ומוסדר במקום העבודה.

מהן אפשרויות התשלום של מעסיק לעובדיו במפעל שאינו מוגן ושהונחה לא לפתוח אותו?
המעסיק יוכל לקבוע, במקרים המתאימים, כי תתבצע עבודה מרחוק ולשלם לעובדים שכר רגיל. בכל מקרה, יש לפעול בהתאם לחוק ולהסכם הקיבוצי שיושג.

מה דינם של עובדים שאינם  מגיעים לעבודה במפעל  שהוכרז "מפעל למתן שירותים קיומיים" או "חיוניים"?
עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים או מפעלים חיוניים שאושרו ככאלה על ידי הגורם המוסמך לפי חוק שירות עבודה בשעת –חירום, תשכ"ז-1967 והוצאו להם צווי קריאה לשירות עבודה לפי הסמכויות הקבועות בחוק האמור מחויבים להגיע לעבודה ואי הגעה לעבודה מהווה עבירה פלילית. בעקבות המצב המיוחד שהוכרז בעורף, שר העבודה יואב בן צור חתם היום (ש' 7.10) על צו להחלת פרק ד' לחוק שירותי עבודה בשעת חירום, לפיו לעובדים במפעלים המספקים מוצרים/ שירותים קיומיים בין היתר: תשתיות, רפואה, חשמל, מים, גז ומזון ניתן להוציא צווי קריאה המחייבים בהגעה למקום העבודה.

האם ניתן לפטר עובדים שאינם מגיעים לעבודה במפעל שאינו ממוגן?
חל איסור לפטר עובדים שהוראות כוחות הביטחון אוסרות עליהם להגיע למקום העבודה. לכן, אם מקום העבודה אינו ממוגן, והוראות פיקוד העורף אוסרות לעבוד בו – אין תוקף לפיטורים, ועובדים שפוטר יכול לדרוש מהמעסיק שלא לפטרו ולפנות לבית הדין לעבודה במקרה שלא עשה כן. מעסיק כאמור, חשוף גם לענישה פלילית. לחוק להגנה על עובדים בשעת חירום.

האם מותר לפטר עובדים שקיבלו צו 8?
לא. על פי החוק, אסור למעסיקים לפטר עובדים שנקראו לשירות מילואים במהלך השירות ובמשך 30 יום לאחריו.

האם מותר לפטר עובד עם מוגבלות בשעה שמקום העבודה פתוח?
אין לפטר עובד עם מוגבלות באם הוראות כוחות הביטחון אינן מאפשרות לו להגיע למקום עבודתו.

מה אומר החוק לגבי תשלום שכר לעובדים שלא הגיעו לעבודה בגלל המצב?
ככלל, החוק אינו מחייב מעסיקים לשלם שכר לעובדים שבחרו שלא להגיע לעבודה אלא אם כן מדובר   במקום עבודה שהיה סגור בהתאם להנחיות פיקוד העורף ונקבעה חובת תשלום שכר בהסכמים בין הצדדים ליחסי עבודה או לפי חוק.

במידה שבמפעל יש חדר ממוגן, והעובדים בכל זאת לא מגיעים לעבודה?
ככלל, עובדים מוגנים מפיטורים רק אם הוראות פיקוד העורף אוסרות עליהם להגיע למקום העבודה. במקרים שבהם לא ברור לעובדים אם מקום העבודה מוגן או לא, ניתן לפנות לפיקוד העורף ולברר את ההנחיות. אם על פי פיקוד העורף המפעל נחשב מוגן – אי הגעה למקום העבודה היא על אחריות העובדים.

האם המעסיק יכול לבקש מהעובדים, שנבצר מהם להגיע פיזית למקום העבודה, לעבוד מרחוק בשל מצב החירום?
כן. ההחלטה על עבודה מרחוק נתונה לשיקול דעתו של המעסיק, אלא אם נקבע אחרת בהסכם האישי או הקיבוצי החל על המעסיק.

האם העובדים יכולים לדרוש לעבוד מרחוק?
כאמור, ההחלטה בדבר עבודה מרחוק היא חלק מהזכות הניהולית של המעסיק. אולם על המעסיק לשקול בתום לב ובאופן ענייני את בקשתו של העובד לעבוד מהבית נוכח הנסיבות הקיימות.


*הממשלה תפעל בהתאם להתפתחויות למתן מענה הולם לעובדים ולמעסיקים.

קרא עוד Read Less

התאחדות התעשיינים בישראל

ביטוח לאומי

הקלות בתשלום דמי ביטוח
בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' וכדי להקל על הציבור, לא יבוצעו עיקולים ויבוטלו קנסות והצמדה למי שנמצאים באזורי הלחימה ולא יצליחו לשלם דמי ביטוח. 

בנוסף, תינתן הארכה להגשת השגות ומסמכים בביקורת ניכויים עד להודעה חדשה, ובהתאם להערכות המצב הביטחוניות.

עובדים עצמאיים ומי שאינם עובדים 

  • צריכים לשלם מקדמה ב-15/10. 
  • אם בשל המצב הביטחוני ישלמו מקדמות אלה באיחור – יבוטלו להם מלוא הקנסות וההצמדות, בתנאי שהתשלום יתבצע עד שבועיים מסיום מצב החירום ובהתאם להחלטות שיתקבלו עקב המצב הביטחוני.                   

מעסיקים שנמצאים 40 ק"מ מעזה 

  • במידה ולא ישלמו את דמי הביטוח עבור חודש ספטמבר 2023 עד ה-15.10 בעקבות הלחימה - יבוטלו להם מלוא הקנסות וההצמדות על פיגור בתשלומים לחודש זה,  בתנאי שהתשלום יתבצע עד שבועיים מסיום מצב החירום ובהתאם להחלטות שיתקבלו עקב המצב הביטחוני.

את הבקשה לביטול קנסות והצמדה ניתן להגיש בערוצים האלה:

קרא עוד Read Less
עובד בחופשה ללא תשלום

חופשה ללא תשלום ביוזמת המעסיק

מי שהוצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) ביוזמת המעסיק - יכול להיות זכאי לדמי אבטלה אם הוא עונה על תנאי הזכאות.

למידע על זכאות לדמי אבטלה לאישה שיצאה לחופשה ללא תשלום עקב לידה לחצו כאן

חשוב לדעת:

  • תקופת החל"ת המזכה בדמי אבטלה - 30 יום לפחות.
  • ניכוי ימי חופשה - מי שמגיש תביעה מ- 1.7.21 ואילך - יהיה זכאי לדמי אבטלה בניכוי ימי החופשה שנצברו לו אצל המעסיק. לדוגמה: אם הוצאת לחל"ת של 50 יום ויש לך 20 ימי חופשה, תהיה זכאי לדמי אבטלה מהיום ה- 21  לחל"ת.
  • לא תוכל לעבוד אצל המעסיק בזמן החל"ת ולקבל דמי אבטלה, גם אם מדובר בימים בודדים.
  • מי ששוהה בחל"ת יותר מחודשיים חייב לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות באופן עצמאי - למידע נוסף לחץ כאן
  • מורה בשנת שבתון (שנת השתלמות) אינו זכאי לדמי אבטלה בשנה זו.

חופשה ללא תשלום ביוזמת העובד

מי שיצא לחל"ת מיוזמתו (גם אם החל"ת מוצדק) מ-2.7.21 ואילך- לא יהיה זכאי לדמי אבטלה.
קרא עוד Read Less
מעסיקים שהעובדים שלהם יצאו למילואים

מעסיקים יקרים,

כדי להקל עליכם בתקופה זו שבה העובדים שלכם גויסו למילואים, ניתנות לכם הקלות בהגשת התביעות ובקבלת החזרים עבור התגמול.

הקלות ועדכונים בהגשת התביעה

  • כל המעסיקים פטורים מלצרף לתביעה אישור צבאי (3010).
  • מעסיקים שמגישים תביעות לתגמולי מילואים באופן ממוכן פטורים מלשלוח לסניפים את טפסי התביעה (התדפיסים).
    מי שמגיש באופן ידני - חייב לצרף את טפסי התביעה.
  • חשוב שתדייקו ככל הניתן בתאריך תחילת השירות שהחל מ-7.10 ואילך ובתאריך סיום השירות.
  • מעסיקים שתקופת השירות של עובדיהם ממשיכה לחודש נובמבר יציינו בטופס התביעה תאריך סיום שירות 31.10.
    תקופת השירות הבאה תתחיל מ-1.11 ותסתיים בסיום השירות או ב- 30.11 - המוקדם מביניהם.

קבלת החזרים על תשלום התגמול 

על פי החוק, חלה עליכם חובה לשלם בזמן למשרתי המילואים תגמול בגובה השכר הרגיל, כאילו לא יצאו לשירות מילואים.

כדי לסייע לכם בתקופה הזו, תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזרים על תשלום התגמול לעובדים מידי חודש, גם אם תקופת השירות לא הסתיימה.
לדוגמה: על תגמול ששולם לעובד בחודש אוקטובר תוכלו להגיש בקשה להחזר במהלך חודש נובמבר, גם אם העובד עדיין במילואים.

שימו לב,
 עובד שימשיך לשרת גם בחודש נובמבר - אתם צריכים לדווח בטופס התביעה תאריך סיום שירות  31.10.23.
קרא עוד Read Less
משרתים במילואים

מילואימניקים יקרים,

כדי להקל עליכם בתקופת המלחמה, תקבלו את התשלום עבור תקופת המילואים באופן קבוע בתחילת כל חודש, ולא בתום תקופת השירות כפי שהיה עד היום. התשלום יועבר באופן אוטומטי לחשבון הבנק שלכם, ללא צורך בהגשת תביעה.

תשלום התגמול לפי מעמד

עצמאיים 

יקבלו את התשלום אוטומטית באופן הבא:
  • מי שיסיים את השירות במהלך חודש אוקטובר - יקבל תגמול מספר ימים לאחר תום השירות.
  • מי שתקופת השירות שלו תמשיך גם בחודש נובמבר- יקבל את התגמול של חודש אוקטובר בתחילת חודש נובמבר.
סכום התגמול יהיה בהתאם למקדמות המדווחות אצלנו.

 

 

 

אזרחים שלא עובדים וסטודנטים 

יקבלו את התשלום אוטומטית בתחילת חודש נובמבר, מבלי שיצטרכו להגיש תביעה. 
התגמול יהיה בסכום מינימלי בסך 215.17 ש"ח (החל ב- 01.01.2023) ליום.

שימו לב
, אם אין לכם חשבון בנק מעודכן- מומלץ לעדכן אותו באתר כבר עכשיו.

 

 

שכירים 

תגמול המילואים ישולם למעסיקכם, ואתם תמשיכו לקבל שכר רגיל מהמעסיק שלכם במשכורת השוטפת. 

ביצוע התשלום

  • התשלום יתבצע באופן אוטומטי, ישירות לחשבון הבנק שלכם, בתחילת כל חודש (התשלום הראשון יהיה בחודש נובמבר), מבלי שתצטרכו להגיש תביעה.
  • בשלב הראשון תקבלו תשלום לפי ימי השירות שעשיתם בכל חודש, ואת התשלום עבור תוספת הימים המגיעה לכם (לפי "הימים לחישוב התגמול" בטבלה) תקבלו בסיום השירות. 
  • לדוגמה: מי ששירת 20 ימים בחודש - צריך לקבל תשלום עבור 21 ימים (לפי "ימים לחישוב התגמול" בטבלה). בתחילת החודש יקבל תשלום עבור 20 יום ואת התשלום עבור היום ה-21 יקבל בסיום השירות.

להלן טבלה המפרטת את הימים לחישוב התגמול המגיעים לכם בהתאם לימי השירות שביצעתם:

ימי שירות מילואיםימים לחישוב התגמול
2021
2121
2222.4
2828
2929.4
3335
4242
4444.8
5656
6061.6

 

למידע על חישוב תוספת הימים לחצו כאן

מאחלים לכם שתשמרו על עצמכם ותחזרו לשלום.

קרא עוד Read Less

רשות המיסים

הבטחת הכנסה
פעילות שירות התעסוקה

בעקבות המלחמה, לשכות שירות התעסוקה ברחבי הארץ לא מקבלות קהל. מידע מעודכן בנושא מתפרסם באתר שירות התעסוקה.

שימו לב, זכויות דורשי העבודה יישמרו.

  • דורשי עבודה שמתייצבים לצורך קבלת הבטחת הכנסה - הימים בהם לשכות התעסוקה סגורות ייחשבו כהיעדרות מוצדקת  או פטור מהתייצבות, והזכאות לקצבה לא תיפגע.  
  • מי שצריך להגיש תביעה חדשה להבטחת הכנסה - יכול להגיש תביעה להבטחת הכנסה, להירשם באופן מקוון באתר שירות תעסוקה, ועם פתיחת הלשכות להתייצב.  

מי שנמצא בחופשה ללא תשלום (חל"ת)

  • אם אתה מקבל הבטחת הכנסה והוצאת לחל"ת ע"י המעסיק או מיוזמתך בתקופת המלחמה -תמשיך להיות זכאי להבטחת הכנסה, ובתקופה שאינך עובד לא יילקחו בחישוב הכנסותיך מעבודה. יש לשלוח לנו אישור מהמעסיק על היציאה לחל"ת.
    ניתן לשלוח את האישור ישירות לסניף המטפל באמצעות שירות שליחת מסמכים באתר.
  • אם אינך זכאי לדמי אבטלה או שהכנסותיך מאבטלה נמוכות - מומלץ לבדוק זכאות לקצבת הבטחת הכנסה. לתנאי הזכאות 
    לחץ כאן.
קרא עוד Read Less
רשות המסים פרסמה הקלות נוספות בשל מלחמת "חרבות ברזל"

בהמשך להודעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פרסמה היום רשות המסים הקלות נוספות לציבור בשל המצב הביטחוני הנובע ממלחמת "חרבות ברזל".

הקלה לעניין מועד הגשה ותשלום של דוח תקופתי ספטמבר 2023 למע"מ: 

כידוע, בשל אירועי מלחמת "חרבות ברזל" החליט מנהל רשות המסים, מר שי אהרונוביץ', לאפשר לעוסקים להגיש את הדוח התקופתי בגין חודש ספטמבר 2023 עד לתאריך 26.10.2023.

לאור המצב הביטחוני השורר במדינת ישראל, הוחלט על מתן הקלה נוספת לעוסקים,  אשר מחזור עסקאותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון ₪, להגיש ולשלם את הדוח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 עד ליום שני  27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות. 

הארכת תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023:

בכלל מערכי המס, מס הכנסה, ניכויים, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומכס לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 1.12.2023 מועד זה יעודכן בהתאם למצב הביטחוני. כל זאת, למעט מקרים חריגים באישור של סמנכ"לית בכירה לאכיפת הגבייה בלבד.

יודגש, כי הפרשי הצמדה וריבית יחולו על פי החוק ואין מדובר בביטול של עיקולים קיימים או מחיקת חובות אלא רק בעצירת ההליכים האמורים.

מענה לפניות יינתן במסגרת השירותים המקוונים:
א. מערכת פניות מייצגים
ב. מערכת מפ"ל

בנוסף, למייצגים המגויסים לשירות המילואים יינתן מענה מיוחד, מלבד בערוצי הפניה הרגילים, גם במייל לתיבת פניות ייעודית במטה אכיפת הגביה ברשות המסים

האמור הינו בנוסף להקלות עליהם הודיעה רשות המסים ב-  10.10.2023

קרא עוד Read Less
רשות המסים תעניק מגוון הקלות לציבור לאור המצב הביטחוני

לאור המצב הביטחוני בו שרויה המדינה עקב מלחמת "חרבות ברזל", ועל מנת להקל על הציבור, לבקשת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', על מתן מספר הקלות.

במסגרת ההקלות, מועדי הגשת הדיווח התקופתי לספטמבר 2023 במע"מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה יידחו לתאריך 26.10.23. במקביל לא יוטלו קנסות בגין פיגור בהגשת דו"ח לדוחות שיוגשו עד לתאריך 23.11.23. יחד עם זאת, יחולו חיובים בגין הפרשי ריבית והצמדה עד למועד התשלום בפועל. במקרים חריגים תינתן אפשרות להגיש בקשה פרטנית לביטול הפרשי ריבית והצמדה בצירוף מסמכים תומכים. 

בנוסף, יינתנו אורכות להגשת דוחות שנתיים והצהרות הון לשנת 2022 על פי הסדר אורכות למייצגים. המועדים המעודכנים להגשת דוחות שנתיים לשנת 2022 יהיו כמפורט:

  • חברות – מועד ההגשה הראשון שנקבע ליום 31.10.23 יידחה ליום 30.11.23.
  • יחידים – מועד ההגשה השני שנקבע ליום 30.11.23 יידחה ליום 31.12.23.
  • הצהרות הון -  הצהרות הון שהמועד להגשתן נקבע לתאריך 1.9.23 ואילך יוארך המועד להגשה עד ליום 31.12.23, או עד למועד הגשת הדוחות לשנת 2022 בהתאם להסדר האורכות למייצגים, לפי המאוחר.

בכל הנוגע להליכי אכיפה וגבייה, במהלך השבועיים הקרובים תגלה רשות המסים רגישות וגמישות ביחס לניהול הליכים קיימים ופתיחת הליכים חדשים, והנחייה מסודרת בנושא יצאה למשרדים. רשות המסים לא תטיל עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 20.10.23. ככל שיהיו שינויים מועד זה יעודכן. יש להדגיש כי אין מדובר בביטול של עיקולים קיימים או מחיקת חובות אלא רק בעצירת ההליכים האמורים והפרשי הצמדה וריבית על חובות יחולו על פי החוק.

לצד הקלות אלו לכלל הציבור, תנקוט רשות המסים בתקופה הקרובה במדיניות של סיוע פרטני למשרתים במילואים ולתושבי עוטף עזה והדרום. במסגרת מדיניות זו הוחלט כי משרתי מילואים שגויסו, וכן תושבי הדרום ועוטף עזה שלא הגישו דיווחים תקופתיים לחודש ספטמבר 2023 במועד, יוכלו לקבל ביטול מלא של קנסות, הפרשי הצמדה וריבית. הטיפול יבוצע באמצעות פניה פרטנית באמצעות ערוצי התקשורת המקוונים. עוד הוחלט כי במסגרת הסיוע של רשות המסים לתושבי עוטף עזה והדרום, יינתן תיעדוף לפניות שיוגשו על ידם בערוצים המקוונים, הן במערך הפניות לציבור והן במערכת הפניות למייצגים. במקביל פתחה רשות המסים ערוצי פניות ייעודיים עבור משרתי מילואים, הן במערך הפניות לציבור והן במערכת הפניות למייצגים, בכלל הנושאים, אשר נועדו לאפשר טיפול מהיר בפניות אלו.

קרא עוד Read Less
טופס 161 חדש - דחיית מועד לאור המצב הביטחוני

לאור המצב הביטחוני בו שרויה המדינה עקב מלחמת "חרבות ברזל", רשות המסים מודיעה כי החובה להודיע על
פרישה מעבודה באמצעות טופס 161 החדש תידחה מ-1.11.2023 ליום 1.1.2024

קרא עוד Read Less
הקלה בנוגע לתרומות בעת מלחמת חרבות ברזל
קרא עוד Read Less
https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/04/5.png
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים

תאריך העדכון 17.04.2024 עלה לאוויר מענק חד פעמי לניצולי שואה עקב מלחמת חרבות ברזל 09.04.2024 עלה...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/04/כניסתו-לתוקף-של-צו-ההרחבה-בעניין-משרתי-המילואים.png
עדכון: כניסתו לתוקף של צו ההרחבה בעניין משרתי המילואים ובני/בנות זוגם

מאת: עו”ד רינת טבאי ביום 5.3.2024 פורסם ונכנס לתוקף צו ההרחבה להסכם הקיבוצי הכללי אשר נחתם בין...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/02/2.png
מדריך למשתחררים משירות מילואים במלחמת חרבות ברזל

במהלך מלחמת חרבות ברזל גויסו רבים לשירות מילואים ונאלצו לעזוב את משפחותיהם, עבודתם ואת בתי העסק שלהם....

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/1.png
תשלום עבור שירות מילואים

כל מי שנקראו לשירות מילואים זכאים לתשלום תגמול מהמוסד לביטוח לאומי בימי שגרה סכום התגמול המינימלי הוא...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/3.png
מעסיקים שהעובדים שלהם יצאו למילואים - ביטוח לאומי

מעסיקים יקרים, כדי להקל עליכם בתקופה זו שבה העובדים שלכם גויסו למילואים, ניתנות לכם הקלות בהגשת התביעות...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/4-1.png
מילואים סכום התגמול - ביטוח לאומי

לחישוב קל ומהיר של התגמול המגיע לך, היכנס למחשבון לחישוב תגמולי מילואים​ אופן חישוב התגמול: סכום תגמול...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/5.png
משרתים במילואים - ביטוח לאומי

​מילואימניקים יקרים, כדי להקל עליכם בתקופת המלחמה, תקבלו את התשלום עבור תקופת המילואים באופן קבוע בתחילת...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/6.png
מדריך למשרתי מילואים ובני משפחותיהם במלחמת חרבות ברזל

מדריך זה מרכז מידע על זכויות והטבות של משרתי המילואים במלחמת חרבות ברזל ובני משפחותיהם. במהלך מלחמת חרבות...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/7.png
תשלומים במלחמה, חל"ת ופיצויים: המדריך המלא לעסקים ולעובדים - פורסם בmako

מה ניתן לעשות אם רואה החשבון יצא למילואים, מה גובה התשלומים שנדרש מביטוח לאומי – והאם רשויות המס...

https://www.kolhamas.co.il/wp-content/uploads/2024/01/עותק-של-עותק-של-עותק-של-קול-המס-2200-x-700-פיקסל-מודעת-פייסבוק-1.png
מהן זכויותינו כעובדים בשעת מלחמה | וובינר

מהן זכויותינו כעובדים בשעת מלחמה? מפגש עם עו”ד רבקה ורבנר, הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה....

תוכן עניינים