דף הבית » דיני עבודה » ניהול שכר » ניהול פנקס שכר

חדשות האתר

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיון מאמרים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

מאמרים – עודכנו לאחרונה

המאמרים הבאים עברו עדכונים ושיפורים על מנת להתאים לשינויים העדכניים בשוק העבודה ובחוקי דיני עבודה

ניהול פנקס שכר

מעסיק חייב לנהל פנקס שכר המכיל את הפרטים שמפורטים בהמשך
 
בפועל מתנהל כיום פנקס השכר במערכת השכר
 
הרישום בפנקס השכר יעשה לא יאוחר מהיום התשיעי שלאחר המועד לתשלום שכר העבודה
 
חובה זו היא בנוסף לחובתו של המעסיק למסור לעובד תלוש שכר מפורט, הכולל את כל הפרטים המצוינים בחוק
 
למידע נוסף ראו סעיף 24, לחוק הגנת השכר

סעיף 24 לחוק הגנת השכר, מחייב מעסיק לנהל פנקס שכר, המרכז את את שכר העבודה המגיע לעובדים ופרטי השכר ששולם להם.

  • פנקס השכר צריך לכלול את הפרטים המפורטים בהמשך. (המעסיק חייב לפרט את אותם פרטים גם בתלוש השכר)
  • הרישום בפנקס השכר צריך להיעשות עד ל-9 בחודש שלאחר החודש שבעדו ניתן השכר.
  • מעסיקים שיפרו הוראות אלו עלולים להיות חשופים לתביעה אזרחית של העובד בבית הדין לעבודה.
  • בפועל מתנהל כיום פנקס השכר במערכת השכר שבה משתמש המעסיק לחישוב ותשלום השכר.
  • החובה לנהל פנקס שכר היא בנוסף לחובתו למסור לכל עובד תלוש שכר עבור כל חודש עבודה.

הפרטים שצרכים להיות כלולים בפנקס השכר

הפרת החובה של המעסיק לנהל פנקס שכר כדין

  • נגד מעסיק שלא מנהל פנקס שכר ניתן להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. בית הדין מוסמך לחייב אותו בניהול הפנקס ואף לחייב אותו בפיצויים.

חשוב לדעת

עוד מאמרים בנושא...

תוכן עניינים