חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דף הבית » חדשות, עדכונים, חקיקה » פרסומים בתקשורת » פרשנות / עצמאים או שכירים: ביה”ד הארצי ידון בתביעה נגד וולט, שתעצב את עתיד יחסי העבודה בישראל – פורסם באתר “דבר”

פרשנות / עצמאים או שכירים: ביה”ד הארצי ידון בתביעה נגד וולט, שתעצב את עתיד יחסי העבודה בישראל – פורסם באתר “דבר”

השופטים ידונו בערעור על אישור תביעה ייצוגית של שליח לשעבר, בה דרש להכיר בו כעובד, על כלל הזכויות הנובעות מכך | בחברה מתעקשים להגדיר את השליחים כ’עצמאים’, אך נתקלים בביקורת גוברת מצדם, ובהפגנות נגד החלטות שרירותיות.

בית הדין הארצי לעבודה יצעד היום (שלישי) צעד נוסף בהליך משפטי בן שלוש שנים שסיומו לא נראה באופק, ומאתגר את השאלות הבסיסיות ביותר של זכויות עובדים המועסקים דרך פלטפורמות. הרכב השופטים בראשות סגן הנשיאה, השופט אילן איטח, ידון מחר ב-10:00 בערעור של וולט על החלטת בית הדין האזורי לעבודה ת”א להכיר בייצוגיות התביעה כנגדה להכרה ביחסי עבודה עם שליחיה.

וולט, ענקית המשלוחים הפינית שנכנסה לישראל לפני חמש שנים, לא נמצאת באותו המקום שבו היתה עם הגשת התביעה. מצד אחד היא לא מפסיקה להרחיב את פעילותה לאזורים נוספים בארץ; מצד אחר היא נמצאת בסכסוך ארוך עם השליחים שלה, ומנקזת אליה לא מעט זעם ציבורי. בזמן שהמחוקק בישראל מתעלם ממנה ומחברות דומות לה, מדינות באירופה ובארה”ב סוגרות את הדלת לכלכלת החלטורה. ובצל כל זה, היא הנתבעת המרכזית בתיק שיכול לקבוע מה יהיה העתיד של יחסי העבודה בישראל.

 

פורסם באתר "דבר"

לכתבה המלאה לחצו כאן